Wednesday 21 May 2014

PERKAHWINAN :)

bila sebut pasal perkahwinan....semua mesti ader yg excited....mesti terpikir...sape la jodoh kita....mcm mana suami kita......heheheh...aku pon terpikir jugak.....tgok kawan2...semua bahagia...semua seronok...ramai da ader anak.... Alhamdulillah...kepada kawan2 miss @ ana....actually...aku pon happy.......

tak semuanya indah,dalam perkahwinan...yew...kena pegang tu...yew..mesti ade dugaan Allah akan bagi...bila dugaan come to your life...ana selalu ingat kata2 paklong.....dia ckp...bila Allah uji kita..x kira...mcm mana ujian pon..kita kena telan...telan la...x kira kaca duri..sembilu..telan jew..redha jew...ader 1 masa nanti..Allah titipkan kebahagiaan kat kita...kata2 ni..pemangkin semangat untuk mak sebenarnya...mak bg kat aku...aku pon pegang kata2 tu...

sape yg kenal aku...mesti tahu...siapa aku.....senang cerita..im from broken family....so..perkahwinan tu anggap sebagai 1 keperluan jew...untuk dapatkan zuriat... siapa suami aku..aku terima seadanya...yg penting..niat awal2 nak jadi isteri solehah...... mak ckp...bukan mudah nk jadi isteri solehah...dalam kan makna tu..thats mean mcm kita nk kena lalui....so..mcm biasa..telan jew...kaca ke duri ke...anggap tu dugaan Allah... and we must redha.. in shaa ALLAH..tenang....


sebagai pemangkin semangat...aku mesti dengar ceramah kat youtube ni.....ustaz azhar ni...aku tabik spring...sbb penyampaian dia sgt simple dan mudah di fahami....alhamdulillah....

so...dear my future husband... i will do the best for us ,for our life and in shaa Allah until Jannah...amin

jeng...jeng...jeng.... sape tu????

JODOH ITU MISTERI .....

No comments:

Post a Comment