Tuesday 28 May 2013

Perasaan itu Anugerah ALLAH :)

Perasaan itu anugerah ..... mara,suka,benci sedih atau sayang....kita yg control perasaan kita. Bila kita mara....kena beringat.....sabar itu separuh drpd iman,bila kita suka...jgn terlampau over excited kerana org tua2 ader ckp,jgn suka sangat...nanti nangis.....bila kita benci...jgn terlampau benci...nanti kita suka....bila kita sayang...jgn terlampau sayang...nanti melayang... hahhahaha...yedak????? Perasaan itu anugerah....nak2 kalo bercinta...mak ai....bahagianyer...bercinta nak dekat 5 tahun ....tapi feelinyer rasa mcm 5 hari je.... Subhanallah......

Untuk hari ni...perasaan yg dimaksudkan adalah 'CINTA' . Perasaan itu dtg tanpa kita minta,tanpa di undang...seriously....dulu kita berani ckp...."aku x suka kau,aku x der perasaan kat ko"..tapi sbnarnyer x elok ckp mcm tu...tu pon tersedar bila mak n kakak angkat aku....kata x baik...sepatutnya...kna la ckp mcm ni "buat masa ni...mmg ngn ko x der perasaan,tapi kita x tahu...esok lusa....."...ha.....betul juga..... Tapi aku ni ego!!!!! aku x suka terhegeh2..aku x suka bertepuk sebelah tangan...aku tak suka yg aku kna mulakan dulu...sampai la skrg...aku tak suka perasaan mcm ni..



Untuk menyenangkan hati ..... someone ni pernah ckp... nape x suka???? "perasaan tu anugerah Allah". Mula2...aku terima ...lama2..aku x boleh terima........nape nak ingat org yg mcm tu...  haiya!! byk lagi org yg bagus2........tgok!!!  ciri2 org yg x terima ketentuan Allah...sampailah satu masa...terbaca kat blog orang...tersentuh bila baca...

Rasulullah saw bersabda tentang sayidatina Khadijah r.h.a maksudnya :
"Aku telah dianugerahi rasa cinta kepadanya"
                       ( Ibnul Qayyim al Jauziah, Kitab l-Daa' wa al Dawa)

Lastly,baru la aku redha....setiap yg berlaku...mesti ader hikmahnya..... Ingat Allah byk2.....bila kita merindukan seseorang,sayangkan seseorang,cintakan seseorang, atau ingatkan seseorang...mesti ingat Allah byk2... In Shaa Allah ....tenang......ketenangan lah yg kita cari.

Bila hati merindu,jgn la gundah gelana,jgn resah gelisah......amalkanlah Doa Nabi Yusuf dikala merindui Zulaikha. Sesiapa pown boleh cuba doa nie, mungkin rindu korang tue boleh sampai kepada dia walaupun dari jauh dan dalam diam. Sesuai untuk mereka yang bercinta dalam diam,di hati ini hanya Tuhan yang tahu :)

" Ya ALLAH, sampaikan salam rinduku kepada .....(nama penuh orang yang kita rindu ) sehingga menjadi kerinduannya... Aminnn "

♥ ♥ ♥”Jika namamu yg ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku,
nescaya rasa cinta itu akan ALLAH tanamkan dlm diri kita ..
Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku..
Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dgn kesolehahan mu..Janji ALLAH pastiku pegang dlm misi mencari diri ‘Lelaki yg baik untuk wanita yg baik ” ♥♥♥
Everyday,i miss someone....
Sharing is Caring... Am i right???
Salam sayang semua 



No comments:

Post a Comment